اخبار ویژهاسلایدتعاون روستایی

تعاون روستایی در پیشانی خدمت به کشاورزان و روستاییان قرار دارد

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، مهندس سیدمحمد موسوی، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با اعلام این مطلب که امروزه امنیت و اقتدار غذایی از اهمیت بسزایی برخوردار است گفت: تشکل‌ها و تعاونی‌های روستایی کشاورزی به‌واسطه حجم زیاد و تنوع بالای خدمات خود در پیشانی خدمت‌رسانی به کشاورزان و روستاییان قرار دارد.

وی با بیان این مطلب که ما به‌عنوان مسئولان و تولیدکنندگان به‌عنوان سرداران جبهه تأمین امنیت غذایی ایفای نقش می‌کنیم افزود: شبکه تعاونی‌های روستایی و کشاورزی در استمرار فعالیت‌های کشاورزی و تولیدی در روستاها و تقویت معیشت روستاییان نقش مهمی ایفا می‌کند.

مهندس موسوی در ادامه تصریح کرد: فعالیت تشکل‌ها و تعاونی‌های بخش کشاورزی در پیشبرد اهداف اقتصادی کشور و همچنین کمک به تأمین امنیت غذایی در جامعه بسیار مؤثر است.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با بیان این مطلب که تمام امور تصدی‌گری حلقه‌های تولید باید به جامعه هدف یعنی تشکل‌ها و تعاونی‌های بخش کشاورزی واگذار شود بیان کرد: امیدوارم با آغاز به کار دولت جدید و مردمی، با بسیج تمام ظرفیت‌های مردمی و جامعه هدف بخش کشاورزی بتوانیم زیرساخت‌ها را به سرعت تقویت کنیم و همچنین با تشکیل یک سیستم کارآمد نظارتی قوی، محکم، عمیق و‌ همه جانبه مردمی بتوانیم کیفیت، صحت، سلامت، و شفافیت کار را رصد کنیم.

مهندس موسوی در ادامه بر تقویت و زنده کردن روح هماهنگی، همدلی و همراهی در متن تعاونی‌ها تأکید و عنوان کرد: باید برای عمق بخشیدن به پشتیبانی‌ها تلاش و دانش را در برنامه تعاونی‌ها نهادینه کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به نقش تعاون روستایی در اجرای سیاست‌های کنترلی دولت در حوزه تامین و توزیع محصولات مهم، گفت: تشکل‌ها و تعاونی‌های روستایی کشاورزی همچنین در تأمین زنجیره‌های تولید و محصولات اساسی نقش مهمی ایفا می‌کنند و بازوی دولت در این حوزه به شمار می‌روند.

وی خاطرنشان کرد: تقویت شبکه تعاملی و زنجیره‌ای در عرضه محصولات کشاورزی و دامی مسأله مهمی است که باید دنبال شود چرا که موجب کاهش نقش واسطه‌ها و کنترل بهتر قیمت ها شده و به سود تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان خواهد بود.

بازدید از اتحادیه‌های شرکت تعاونی کشاورزی گاوداران و شرکت تعاونی روستایی شهرستان تاکستان و نشست با استاندار قزوین از جمله برنامه‌های سفر یک روزه رئیس سازمان تعاون روستایی کشور به استان قزوین به شمار می‌رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا