اسلایدجهاد کشاورزی

حمایت سازمان ملی بهره‌وری ایران از طرح‌های تحقیقاتی بخش کشاورزی

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران، از حمایت این سازمان به عنوان متولی بهره‌وری در سطح ملی، از طرح‌های تحقیقاتی بخش کشاورزی و ارائه خدمات آموزشی بین‌المللی به این حوزه خبر داد.

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، میرسامان پیشوایی در حاشیه مراسم آغاز فعالیت نخستین مزرعه نوآور بهره‌وری شهرستان نظرآباد استان البرز همزمان با سراسر کشور به مناسبت هفته جهاد کشاورزی، با اشاره به شعار امسال با نام “جهش تولید با مشارکت مردم” گفت: حدود ۹۵ درصد از بهره‌برداران حوزه کشاورزی از مردم و بخش خصوصی هستند و طرح مزارع نوآور و بهره‌ور که با جدیت سازمان تات در حال پیگیری است، از راه‌های رونق و تسریع در روند جهش تولید با مشارکت مردم است.

وی با بیان این که امروز یک واحد طرح مزرعه نوآور بهره‌ور حوزه کشاورزی در استان البرز، در کنار ۱۳۰ واحد سراسر کشور افتتاح و راه‌اندازی می‌شود، افزود: این مزارع به عنوان لوکوموتیوهای تسریع در تولید و بهره‌وری در حوزه کشاورزی ایفای نقش خواهند کرد.

رئیس سازمان ملی بهره‌وری ایران خاطرنشان کرد: ما به عنوان متولی بهره‌وری در سطح ملی در کنار سازمان تحقیقات کشاورزی هستیم، تا تحقیقات در چارچوب علمی، متقن و قابل دفاع این سازمان باشد و ارائه خدمات نیز همچون خدمات آموزشی بین‌المللی توسط این سازمان، از سازمان بهره‌وری آسیایی دریافت شده و در اختیار سازمان تات قرار گیرد.

وی بر مستندسازی تجارب تحقیقاتی تاکید کرد و افزود: مستندسازی تجارب، اجازه ایفای نقش در فضای بین‌المللی برای الهام‌بخشی و الگونمایی از کشورمان برای سایر کشورها را فراهم می‌کند.

پیشوایی اظهار امیدواری کرد؛ از طریق نفوذ فناوری و نوآوری در حوزه کشاورزی و ارتقای بهره‌وری که ثمره اصلی آن همه تلاش‌ها با استفاده از نیروی انسانی، آب، منابع و سایر نهاده‌های تولید در حوزه کشاورزی است، بتوانیم ثروت ملی بیشتری برای کشور ایجاد کرده و امنیت غذایی پایدار کشور را تامین کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا