حدیث روز
امام علی (ع) می فرماید : هر کس از خود بدگویی و انتقاد کند٬ خود را اصلاح کرده و هر کس خودستایی نماید٬ پس به تحقیق خویش را تباه نموده است.

افزونه جلالی را نصب کنید. 21 شوال 1445 Monday, 29 April , 2024 ساعت تعداد کل نوشته ها : 4564 تعداد نوشته های امروز : 5 تعداد اعضا : 5 تعداد دیدگاهها : 0×
نیکبخت، مدیر اقتصادی آشنا با محیط کسب‌وکار کشاورزی
25 خرداد 1402 - 14:14
شناسه : 17142
3
رئیس انجمن صنایع خوراک دام طیور و آبزیان کشور گفت: نیکبخت از مدیران خوش‌سابقه و متخصص در وزارت جهاد کشاورزی است.
ارسال توسط : منبع : ایانا
پ
پ

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، مجید موافق قدیری در خصوص وزیر پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: نیکبخت خیلی از نشانه‌های مورد تقاضای فعالان اقتصادی شاغل در بخش کشاورزی را دارد و به همین دلیل موردحمایت فعالان بخش خصوصی برای تصدی این جایگاه است.

وی ادامه داد: حضور یک کارشناس خبره در رأس وزارت جهاد کشاورزی حداقل استفاده‌ای که دارد، این است که به نظر تشکل‌ها و کارشناسان دیگر اهمیت می‌دهد و با آن‌ها مشورت می‌کند و نظرات کارشناسی را قبول می‌کند. درجایی که نظر کارشناسی حاکم باشد، حتماً توفیق لازم به دست خواهد آمد. بارها و بارها بخش خصوصی بر اهمیت و لزوم مشورت با کارشناسان تأکید کرده است.

قدیری گفت: نیکبخت اهل تعامل و گفت‌وگو است و این خصیصه، امیدواری زیادی را در بین فعالان اقتصادی بخش کشاورزی ایجاد می‌کند که وی با گروه اقتصادی دولت شامل وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس بانک مرکزی، رئیس سازمان برنامه‌وبودجه و سایر ارکان اقتصادی، هماهنگ شود. خود این مسئله بسیار مهم است.

وی اضافه کرد: همچنین در حال حاضر به دلیل قانون انتزاع و علیرغم اینکه مسئولیت‌هایی به وزارت جهاد واگذارشده اما بعضاً اختیارات لازم به این وزارتخانه داده نشده است، این موضوع کار مقام عالی وزارت جهاد کشاورزی را سخت‌تر می‌کند.

رئیس انجمن صنایع خوراک دام و طیور و آبزیان کشور افزود: به‌طور مثال وزارت جهاد کشاورزی در ستاد تنظیم بازار کشور تنها دارای یک رأی و کرسی است. درحالی‌که بیش از ۲۰ ارگان و نهاد دیگر در این ستاد حضور دارند که در رد یا تأیید پیشنهاد‌های اعلام‌شده وزارت جهاد کشاورزی می‌توانند تأثیرگذار باشند. بنابراین از دولت انتظار می‌رود چنانکه بخواهد شرایط کسب‌وکار در بخش کشاورزی مساعد و امنیت غذایی کشور پایدارتر شود، باید اختیارات وزارت جهاد کشاورزی در تنظیم بازار افزایش یابد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.