اسلایدجهاد کشاورزی

آغاز به کار ۲۴ امین کنگره گیاه‌پزشکی ایران و دومین کنگره بیماری‌شناسی گیاهی

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، رییس مؤسسه تحقیقات گیاه‌پزشکی کشور و دبیر اجرایی ۲۴ امین کنگره گیاه‌پزشکی و دومین کنگره بیماری‌شناسی گیاهی ایران گفت: رویکرد این کنگره، افزایش ضریب سلامت محصولات کشاورزی و امنیت غذایی جامعه است و تلاش می‌شود آخرین پژوهش‌ها در این حوزه در اختیار بهره‌برداران قرار گیرد.

حسین رنجبراقدم افزود: راهبردهای نوین مدیریت عوامل خسارت‌زای گیاهی، توسعه روش‌های کنترل بیولوژیک، کاربرد روش‌های غیرشیمیایی برای تولید محصول سالم، پایش، پیش آگاهی و ردیابی عوامل خسارت‌زا و تغییر اقلیم از محورهای این کنگره هستند.

وی اظهار داشت: در این کنگره اساتید دانشگاه‌ها، پژوهشگران و متخصصان تحقیقات گیاه‌پزشکی آخرین یافته‌های تحقیقاتی خود را در حوزه‌های مختلف گیاه‌پزشکی ارایه می‌دهند.

رنجبراقدم در همین حال اضافه کرد: در ۲۴ امین کنگره گیاه‌پزشکی ایران و دومین کنگره بیماری‌شناسی گیاهی بیش از ۳۰ شرکت دانش‌بنیان به‌ویژه در حوزه مدیریت آفات، بیماری‌ها و علف‌های هرز شرکت می‌کنند.

وی گفت: از مقالات علمی و پژوهشی ارسال شده به دبیرخانه این کنگره، ۶۰۰ مقاله تایید و به صورت سخنرانی و پوستر الکترونیکی ارایه می‌شود.

دبیر اجرایی ۲۴ امین کنگره گیاه‌پزشکی و دومین کنگره بیماری‌شناسی گیاهی ایران اظهار داشت: در جریان این کنگره، سمپوزیوم‌هایی از جمله در مورد عوامل خسارت‌زا به جنگل به‌ویژه جنگل‌های حوزه زاگرس با حضور کارشناسان و متخصصان برگزار می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا