اسلایدامور دامجهاد کشاورزی

آمادگی مجلس برای اصلاح قانون سازمان دامپزشکی در این هفته

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در مراسم روز ملی دامپزشکی با بیان این مطلب گفت: ما در این هفته آمادگی داریم در حوزه اصلاح قوانین سازمان دامپزشکی کشور برای منافع مردم و کشوراقدام کنیم.

محمدجواد عسکری گفت: اولویت اصلی ما تأمین غذای سالم مردم است و تعامل و همراهی میان دولت و مجلس می‌تواند مسیر را هموار سازد.

وی با بیان این که در حوزه مسایل دامپزشکی، تولید مواد پروتئینی و دامپروری باید بسترسازی شود، اظهار داشت: ما باید امنیت سرمایه‌گذاری را برای تولید پروتئین قرمز و سفید در کشور ایجاد کنیم.

عسکری با اشاره به بودجه ۱۴۰۲ نیز تصریح کرد: دستگاه‌ها و زیربخش‌های کشاورزی می‌توانند پیشنهادها و اعتبار مورد نیاز خود را اعلام کنند و ما حتما آن موارد را در بودجه ۱۴۰۲ می‌گنجانیم.

وی افزود: برنامه هفتم توسعه نیز در حال تدوین است و می‌توان در قالب برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت به نقطه مطلوبی در بخش کشاورزی رسید.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس اظهارداشت: بیش از ۵۰۰ میلیون جمعیت پیرامون کشور ما هستند که علاقه‌مند به محصولات کشاورزی سالم و ارگانیک کشور می‌باشند و باید این بازارها را بدست آورد.

وی ادامه داد: دستیابی به بازار کشورهای منطقه موجب افزایش ارزآوری، اشتغالزایی و افزایش تولید در کشور می‌شود.

عسکری در همین حال دامپزشکان را سربازان خط مقدم در حوزه سلامتی توصیف و تصریح کرد: از زحمات شبانه‌روزی دامپزشکان برای تأمین پروتئین سالم باید قدردانی کرد.

وی گفت: اگر کشوری سلامت و امنیت غذایی نداشته باشد به موفقیت دست نمی‌یابد و توسعه همه‌جانبه در گرو امنیت و سلامت است.

عسکری افزود: سلامت به حوزه دامپزشکی برمی‌گردد و اگر برای غذای سالم هزینه شود در حوزه بهداشت و درمان کمتر هزینه خواهد شد.

وی درباره دانش‌بنیان کردن بخش کشاورزی نیز اذعان داشت: رشد کل مجموعه کشاورزی در حوزه دانش‌بنیان ۴ درصد است که ناچیز می‌باشد و این امر نشان می‌دهد که از ظرفیت‌های علمی استفاده نشده است.

رییس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس بر استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی، سازمان تات و ۷ هزار عضو هیات علمی در مراکز آموزش عالی وابسته به وزارت علوم در بخش کشارزی و دامپزشکی تأکید کرد.

وی در همین حال از بررسی طرح دوفوریتی برای افزایش حقوق و مزایای کارکنان وزارت جهاد کشاورزی و زیرمجموعه‌های آن در چهارشنبه این هفته خبر داد و اظهار داشت: سیستمی که تولید را انجام می‌دهد و بیش از ۸۰۰ بیماری مشترک دام و انسان را مدیریت می‌کند، باید از نظر مالی به آن توجه شود تا شرمنده خانواده‌اش نشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا