یادداشت ویژه

رکوردشکنی بانک کشاورزی در پرداخت بهای خرید تضمینی گندم

در کشور ما نیز گندم به‌عنوان غذای اصلی آحاد مردم محسوب شده و زیربنای امنیت غذایی کشور محسوب می‌گردد. در حالی که در سال‌های اخیر به یکی از بزرگترین واردکنندگان گندم جهان تبدیل شده بودیم، با برنامه‌ریزی هوشمندانه وزارت جهاد کشاورزی و حمایت‌های دولت و مجلس شورای اسلامی و علیرغم تداوم خشکسالی در سطح کشور، امسال شاهد افزایش ۶۰ درصدی محصول گندم خریداری شده از کشاورزان در مقایسه با سال گذشته بودیم. با این درصد افزایش، میزان خرید تضمینی گندم از ۴.۵ میلیون تن در سال گذشته؛ به ۷.۲ میلیون تن در سال جاری افزایش یافت.

بانک کشاورزی به‌عنوان تنها بانک تخصصی بخش کشاورزی و مهمترین منبع تأمین سرمایه این بخش مولد امنیت غذایی کشور، در کنار وزارت جهاد کشاورزی و با بسیج کردن تمامی امکانات و زیرساخت‌های خود در سال‌جاری، بالغ بر ۸۲۹ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال بابت بهای ۷ میلیون و ۱۸۸ هزار تن گندم خریداری شده از کشاورزان را در کوتاه‌ترین بازه زمانی ممکن به کشاورزان گندم‌کار سراسر کشور پرداخت نمود و رکوردی بسیار در خور توجه و ارزشمند برجای گذاشت.

بدیهی است که خدمات متنوع و مهم بانک کشاورزی به کشاورزان کشور، همواره پشتیبان و محرک تولید در این بخش مهم و زیربنایی بوده و یکی از الزامات امنیت غذایی پایدار، بهبود و افزایش تجهیز منابع این بانک تخصصی می‌باشد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا