اسلایدجهاد کشاورزیزراعت

تأثیر روابط عمومی‌ها و رسانه‌ها با انتقال پیام‌های شفاف در اصلاح الگوی کشت

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، مهندس علیرضا مهاجر در حاشیه نشست هم‌اندیشی مدیران روابط عمومی و پیوست رسانه‌ای و اطلاع رسانی الگوی کشت گفت: ما تنها با کشاورزان سروکار نداریم و انتقال پیام درباره اهمیت و ضرورت اجرای الگوی کشت باید به مسئولان کشور نیز منتقل شود، زیرا مسوولان زیادی مانند بخشداری‌ها، شوراهای روستایی، تعاونی‌ها و دهداران را داریم که به طور مستقیم و غیرمستقیم با کشاورزان در ارتباط هستند.

وی در همین حال بر ارتباط دوسویه روابط عمومی‌ها با کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی تأکید کرد و اظهار داشت: روابط عمومی‌ها باید به سراغ کشاورزان بروند و از نزدیک مشکلات و مسایل آن‌ها را مشاهده و پیام‌ها و خواست‌های آنان را به مسئولان منتقل کنند و مسئولان ببینند تصمیم‌هایشان تا چه حد در کف مزارع و باغات و سایر زیربخش‌ها اجرایی می‌شود.

مهندس مهاجر با بیان این که کشاورزان، بسیار شریف و باهوش هستند و به رغم ساده‌زیستی مسایل را خوب درک می‌کنند، تصریح کرد: اگر روابط عمومی‌ها و رسانه‌های حوزه کشاورزی بتوانند با پیام‌های هدفمند و ساده با کشاورزان روبرو شوند، تأثیر زیادی در اجرای برنامه‌ها و طرح‌های کلان از جمله اصلاح الگوی کشت خواهد داشت.

وی افزود: بیشترین تأثیر را کارکنان وزارت جهاد کشاورزی بر کشاورزان دارند، زیرا درگیر مستقیم کشت و کار آن‌ها هستند.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با اذعان به این که کشاورزان، پیام ما را تا اندازه‌ای از رسانه‌های ملی می‌شنوند، گفت: وقتی ما از طریق رسانه‌های ملی برای مثال زمان آغاز کشت گندم، زمان مبارزه با آفات، سمپاشی و یا کوددهی و انجام اقدامات برای جلوگیری از سرما را اعلام می‌کنیم، آنان با انجام این موارد نشان می‌دهند که به ما اعتماد دارند.

وی اذعان داشت: روابط عمومی‌ها، نیات و تصمیمات دستگاه‌های تصمیم گیرنده را به مخاطبانشان می‌رسانند و اگر این پیام‌ها طوری منتقل شود که نیات تصمیم‌گیران شفاف منتقل نشود به طور قطع اجرای کار یا طرح با وقفه و حتی نادرست انجام خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا