اسلایدجهاد کشاورزی

جهاد کشاورزی اولین وزارتخانه دارای دفتر ارتباط مردمی مستقل

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، محسن عسکری، مشاور وزیر و مدیرکل دفتر ارتباطات مردمی و پیگیری سفرهای استانی وزارت جهاد کشاورزی در گفتگویی با اعلام این خبر که وزارت جهاد کشاورزی اولین وزارتخانه‌ای است که به صورت مستقل و سازماندهی شده دارای دفتر ارتباط مردمی ذیل حوزه وزارتی است، گفت: با توجه به سیاست دولت سیزدهم و مردمی بودن آن، وزیر جهاد کشاورزی نگاه ویژه‌ای به جایگاه مردمی داشته و دفتر ارتباطات مردمی در خرداد ماه سال جاری به دستور وزیر جهاد کشاورزی تشکیل شد تا سیاست‌های بخش کشاورزی را تبیین و اجرایی کند.

وی با بیان این که وزارت جهاد کشاورزی پرچمدار ارتباطات مردمی است، افزود: درخواست‌ها، گزارشات، شکایت‌ها و پیشنهادات در این دفتر مطرح می‌شود.

عسکری با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص ارتباط با مردم بیان کرد: ما تلاش می‌کنیم تکریم، تسهیل، تسریع و اعتمادسازی را در امر مردمی‌سازی و ارتباط با مردم نهادینه کنیم.

وی با تاکید بر دستورالعمل‌های نگاشته شده با توجه به شاخص‌های وزیر جهاد کشاورزی، افزود: دستورالعمل ویژه‌ای برای ارتباطات با مردم در این وزارتخانه تهیه و ابلاغ شده است.

مدیرکل دفتر ارتباطات مردمی و پیگیری سفرها استانی وزارت جهاد کشاورزی ضمن اشاره به دیدارهای چهره به چهره وزیر جهاد کشاورزی، تصریح کرد: طی ۶ ماه گذشته برای حدود ۶۰ نفر ارتباط مستقیم با وزیر جهاد کشاورزی انجام شده است.

به گفته وی، دیدارهای چهره به چهره در سطح وزیر جهاد کشاورزی، معاونین، روسای سازمان‌ها و روسای سازمان جهاد کشاورزی استان‌ها ادامه دارد.

عسکری با بیان این که از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ هزار و ۵۶۰ ملاقات توسط معاونین، مدیران و روسای سازمان‌ها انجام شده است، یادآور شد: همچنین ۴۰ هزار و ۳۱۶ خدمت به صورت الکترونیکی و حضوری توسط میز ارتباطات مردمی و دفتر ارتباطات مردمی وزارت جهاد کشاورزی ارائه شده است.

به گفته وی، از ابتدای امسال تاکنون ۴ هزار و ۶۰۰ درخواست، شکواییه، پیشنهاد و انتقاد به دفتر ارتباطات مردمی واصل شده که به مبادی ذی‌ربط برای بررسی و اقدام مقتضی ارسال شده است.

وی تصریح کرد: همچنین ۱۵ هزار مشاوره تلفنی و حضوری نیز توسط میز ارتباطات حوزه ستاد و دفتر ارتباطات مردمی انجام شده است.

مدیرکل دفتر ارتباطات مردمی و پیگیری سفرهای استانی در بخش دیگری از سخنان خود به سفرهای استانی هیات دولت اشاره کرد و افزود: از ابتدای تشکیل دولت تاکنون ۳۳ سفر استانی توسط هیات دولت انجام شده که در ۶۶ روز با تشکیل میز ارتباطات مردمی مدیران کل ستادی، سازمانی و استانی به ارایه خدمت پرداختند که در مجموع بالغ بر ۲۴ هزار نفر مراجعه مردمی در این مهم وجود داشته است.

وی به ۱۲ سفر استانی و شهرستانی وزیر جهاد کشاورزی نیز اشاره کرد و یادآور شد: این سفرها به منظور بررسی مشکلات کشاورزان و بهره‌برداران و همچنین بازدید از پروژه‌ها انجام شده است.

به گفته عسکری، بالغ بر ۵۰ جلسه کاری با مدیران و مسوولان ارشد استانی نیز در جهت تبیین و رفع مشکلات عملیاتی شده است، همچنین بالغ بر ۲۰۷ جلسه بین بخشی نیز در جریان سفرهای استانی جهت حل مشکل بهره‌برداران و رفع امورات متاثر از گذشته و عموم مردم در استان‌های مختلف توسط این دفتر تشکیل شده است.

وی بازده زمانی از وصول درخواست، گزارش، پیشنهاد و انتقاد را ۷۲ ساعت پس از وصول عنوان کرد و گفت: پس از آن این درخواست‌ها به مبادی ذی‌ربط ارسال می‌شود و سیاست دفتر ارتباطات مردمی وزارت جهاد کشاورزی بر آن بوده که مجموعه درخواست پاسخ داده شود و این پاسخ‌ها به صورت اقدامی و یا اقناعی صورت گیرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا