اسلایدجهاد کشاورزی

پیش‌بینی افزایش ۱۰ درصدی خرید گندم در خوزستان

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، سید رحمت‌ا… پریچهر در حاشیه نشست ستاد برداشت گندم اظهار کرد: در سال زراعی جاری ۴۲۱ هزار هکتار گندم آبی و ۱۷۲هزار هکتار گندم دیم در خوزستان زیر کشت قرار گرفت که با توجه به بارش‌های مناسب و بهبود دیمزارها پیش‌بینی می‌شود امسال یک میلیون و ۴۹۶ هزار تُن گندم در خوزستان به صورت تضمینی از کشاورزان خوزستانی خریداری شود.

به گفته وی، پارسال یک میلیون و ۳۶۰ هزار تُن گندم در خوزستان به صورت تضمینی خریداری شد که از این حیث در جایگاه نخست کشوری قرار گرفت.

رییس سازمان جهادکشاورزی خوزستان ادامه داد: برداشت گندم در خوزستان از ۲۰ فروردین ماه آغاز و در یک دوره فشرده ۴۰ روزه به پایان می‌رسد.

استان خوزستان در سه سال متوالی در زمینه خرید تضمینی گندم مقام نخست کشوری را کسب کرده است و پیش‌بینی شده امسال نیز این جایگاه را حفظ کند.

کشت انواع محصولات پاییزه در ۷۱۴ هزار هکتار از مزارع خوزستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در بخش دیگری از این گفت‌وگو با بیان اینکه خوزستان به‌عنوان استان اول تولید محصولات کشاورزی، جایگاه ویژه‌ای در کشور دارد، گفت: امسال بالغ بر ۷۱۴ هزار و ۳۹۳ هزار هکتار از مزارع استان زیرکشت انواع محصولات پاییزه رفته است.

وی افزود: تمهیدات لازم از جمله تأمین کمباین و سوخت برای عملیات برداشت محصولات کشاورزی اندیشیده شده است.

پریچهر به طرح جهش تولید در دیمزارهای استان اشاره و بیان ‌کرد: امسال علاوه‌بر گندم و جو دیم، کشت دیم نخود و عدس نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

استان خوزستان با تولید سالانه ۱۷.۵ میلیون تُن محصولات کشاورزی، باغی، دامی، شیلات و عسل در جایگاه نخست کشوری قرار دارد. این استان یک میلیون و۲۵۰ هزار هکتار اراضی زیر کشت دارد که در صورت ساخت شبکه‌های آبیاری و زهکشی و تامین پایدار آب امکان توسعه اراضی زیرکشت تا ۲.۲ میلیون هکتار وجود دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا