اسلایدجهاد کشاورزیشیلات و آبزیان

استقبال سازمان شیلات ایران از تأسیس تفرجگاه‌های شیلاتی

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، سید حسین حسینی، رییس سازمان شیلات در سفر به استان اصفهان و بازدید از مجتمع پرورش ماهیان خاویاری علیزاده گفت: سازمان شیلات ایران از تاسیس تفرجگاه‌های شیلاتی استقبال می‌کند.
وی افزود: وجود این گونه اماکن در ارتقای سطح فرهنگ آبزی مصرفی در کشور بسیار مهم و قابل توجه است.
بنابر این گزارش، این مجتمع با تولید ۲۰ تن ماهی خاویاری با استفاده از مکانیزم آب چرخشی سه سال است به استحصال خاویار دست یافته و یکی از فعالترین مزارع پرورش ماهی در استان اصفهان است.
لازم به ذکر است استان اصفهان دارای چهار مزرعه فعال پرورش ماهی خاویاری است.  همچنین در جوار این مجموعه، ایجاد مجتمع پرورش ۱۰ میلیون قطعه ای ماهیان زینتی هم پیشنهاد شده که در مراحل اولیه تولید است.
ظرفیت‌های تولید ماهیان زینتی در استان اصفهان افزایش یابد
معاون وزیر و رییس سازمان شیلات ایران در ادامه این سفر در بازدید از شهرک صنعتی کاشان گفت: با توجه به عملکرد بسیار خوب تولید کنندگان ماهیان زینتی در استان اصفهان لازم است در جهت افزایش تولید این گونه از آبزیان حرکت کنیم.
حسینی افزود: استان اصفهان ظرفیت‌های بسیار خوبی در تولید ماهیان زینتی دارد که باید در جهت افزایش این ظرفیت‌ها اقدام شود.
در بازدید از شهرک صنعتی کاشان که در مساحتی حدود  ۴۹ هکتار برای پرورش ماهیان زینتی به تعداد ۷۵ میلیون قطعه در نظر گرفته شده است عنوان شد که پس از تکمیل این طرح ۳۰۰ واحد به این فعالیت خواهند پرداخت و برای حدود ۱۸۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد.
لازم به ذکر است؛ این شهرک  سه سالی است  در مرحله زیرساختی و تامین ملزومات قرار دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا