اسلایدجهاد کشاورزیمنابع طبیعی

نرخ نفوذ دانش و فناوری در بخش کشاورزی ۱۵ درصد است

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، عباس صلاحی اردکانی در پاسخ به پرسش در یک نشست مطبوعاتی افزود: نرخ نفوذ دانش و فناوری در کشاورزی کشورهای توسعه یافته بالای ۸۵ درصد است که به معنای برخورداری از کشاورزی هوشمند می‌باشد.

وی پیش‌بینی کرد با حضور و فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان که منشا تولید علم و فناوری هستند، نرخ نفوذ دانش و فناوری در حوزه کشاورزی افزایش پیدا کند.

صلاحی اردکانی با بیان این که در بخش کشاورزی ایران، خلا علمی وجود دارد، تصریح کرد: تمایل کشاورزان برای استفاده از دستاوردهای علمی و تحقیقاتی در تولید و مصرف بهینه آب نیز باید تقویت شود.

وی در همین حال گفت: بخش خصوصی می‌تواند به انتقال یافته‌های تحقیقاتی به کشاورزان کمک کند.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران اذعان داشت: ما باید برای کشاورزی کشور نسخه‌نویسی کنیم و کشاورزان براساس این نسخه ‎آبیاری، کوددهی و سایر عملیات را انجام دهند.

وی درباره پرسش دیگر  در زمینه حفظ اراضی تحقیقاتی از تعرضات یا خسارت ناشی از طرح‌های عمرانی سایر نهادها گفت: در مراکز تحقیقاتی بخش کشاورزی از جمله این مرکز، پرونده‌های قضایی مختلفی در زمینه عبور دادن طرح‌های عمرانی تشکیل شده است.

صلاحی اردکانی ادامه داد: از وسط برخی از اراضی تحقیقاتی ما جاده کمربندی هم عبور داده‌اند و یا در برخی اراضی تحقیقاتی دکل برق فشار قوی احداث کرده‌اند که بر فعالیت تحقیقاتی ما تأثیر می‌گذارد.

وی بیان داشت: برای جلوگیری از این مشکلات تاکنون برای ۸۰۰ هکتار از اراضی تحقیقاتی این مرکز سند تک برگ گرفته‌ایم.

صلاحی اردکانی تأکید کرد: هر نوع چشمداشتی به اراضی تحقیقاتی و تمایل برای استفاده از این اراضی برای توسعه زیرساخت‌های شهری باید منتفی شود.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا