روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی عهدهدار مدیریت آرامش روانی سفره مردم در کشور
به گزارش داغ (دیدهبان امنیت غذایی)، دکتر سید مجتبی خیامنکویی، رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در جلسه شورای مدیران مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی که در محل سازمان تات برگزار شد، با اذعان بر این که موفقیت روابط عمومی در درجه اول مرهون نگاه مدیران بالا است، دو عنصر تحول ساختاری و راهبرد استراتژی مناسب در حوزه روابط عمومی را در مسیر مجموعه اقدامات این حوزه مهم دانست و افزود: تحول محتوا، به روز بودن، نگاه تحولگرایانه و استفاده از فناوریهای نوین در روابط عمومی در تحقق اهداف روابط عمومی باید مورد توجه باشد.
وی، اشراف اطلاعاتی در تمامی حوزهها و تولید محتوای مناسب جهت آشنایی مخاطبان با تولیدات حوزه کشاورزی را از اولویتهای روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی دانست و افزود: اثربخشی در روابط عمومی جهت تصمیمسازی مدیران بالا بسیار حائز اهمیت است.
رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، انتقال خبر صحیح را یکی از رسالتهای روابط عمومی عنوان کرد و گفت: روابط عمومیها باید جهت پیشبرد اهداف مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارتخانه، به روز کردن شیوههای اطلاعرسانی، ارزیابی مستمر از روابط عمومیهای وابسته بر پایه شاخصهای از پیش تعیین شده و آموزش مستمر در راستای افزایش مهارت نیروی انسانی را در دستور کار قرار دهند.
اعتمادسازی، شفافیت و رضایتآفرینی مأموریت اصلی روابط عمومیهاست
در ادامه این نشست، دکتر فاطمه زارعان بنیاسدی، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت جهاد کشاورزی ضمن ابراز خرسندی از همزمانی برگزاری این جلسه با روز جهانی روابط عمومی گفت: نگاه ریاست سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی به مجموعه روابط عمومی قابل تقدیر است.
وی با توجه به مأموریتهای کلیدی روابط عمومی در تعامل با سایر زیرمجموعههای وزارتخانه گفت: بهرهگیری از پتانسیلهای علمی و تخصصی پژوهشگران و مروجان و محققان سازمان تات یکی از دغدغههای ما برای پویاسازی روابط عمومی است.
دکتر زارعان افزود: مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت جهادکشاورزی، با برنامهریزی ارتباطی در سه بعد مثلث جامعه کشاورزان و تولید کنندگان، جامعه مصرف کنندگان و مجموعه کارکنان و کارگزاران بخش کشاورزی، در راستای اعتمادسازی؛ تولید محتوای مؤثر را در قالبهای گوناگون در دستور کار دارد.
وی برگزاری تورهای رسانهای جهت آشنایی خبرنگاران با فعالیتهای حوزه کشاورزی را بسیار حایز اهمیت عنوان کرد و افزود: سازمان تات با توجه به پتانسیل و ظرفیتی که دارد فرصت مناسبی برای تولید محتوای مفید و پردازش آن توسط روابط عمومی است و پژوهشگران و محققان بخش کشاورزی، میتوانند ما را در اقناع افکار عمومی و تحول بخش کشاورزی همراهی کنند.
سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی وزارت جهاد کشاورزی با برشمردن ماموریتهای سازمان تات، نیاز به همگرایی در حوزه تحقیق، ترویج و روابط عمومی در راستای تبیین دستاوردها و فعالیتهای بخش کشاورزی را مورد تأکید قرار داد.