اسلایدجهاد کشاورزی

انقلاب بهره‌وری در بخش کشاورزی با تربیت کشاورزان آینده

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، دکتر سیدمجتبی خیام‌نکویی در دومین دوره آموزشی جذب نخبگان، سازمان تات را به عنوان بزرگترین مجموعه استحصال ظهور و بروز ظرفیت نخبگان در کشور دانست و گفت: انقلاب بهره‌وری در کشور با تربیت کشاورزان آینده و استفاده از ظرفیت نخبگان در بخش کشاورزی امکان‌پذیر است.

وی بر بهره‌مندی از ظرفیت نخبگان در مسیر دانش‌بنیان شدن و افزایش بهره‌وری در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی کشور تاکید و خاطرنشان کرد: تحقق امنیت غذایی در کشور نیازمند دانش‌بنیان شدن بخش کشاورزی است و ارتقای بهره‌وری کیفی و کمی محصولات کشاورزی از اهداف اصلی این فرایند محسوب می‌شود.

رئیس سازمان تات به تغییرات چشمگیر تولیدات کشاورزی پس از انقلاب ناشی از رسوخ دانش و فناوری اشاره کرد و افزود: در طول ۴۴ سال پس از پیروزی انقلاب تولید بخش کشاورزی در کشور ما ۵ برابر شده و امروز تولیدات در این بخش به ۱۲۵ میلیون تن رسیده است.

وی، حدود ۴۰ درصد افزایش تولیدات بخش کشاورزی را ناشی از افزایش سطح زیر کشت اعلام و تصریح کرد: نقش رسوخ دانش و فناوری در این زمینه بسیار حائز اهمیت است، به طوری که ۶۰ درصد افزایش تولیدات کشاورزی مربوط به این حوزه است.

دکتر خیام‌نکویی اضافه کرد: با توجه به اهمیت بی‌بدیل بخش کشاورزی در تأمین امنیت پایدار غذایی، سلامت و کاهش وابستگی به خارج از کشور، استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و نخبگان در رونق این بخش می‌تواند بسیار تأثیرگذار باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا