اسلایدجهاد کشاورزی

استان تهران؛ الگو موفق رفع تداخلات و یکپارچه‌سازی اراضی

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، یداله مظاهری، مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی تهران در بازدید اصحاب رسانه از طرح‌های موفق یکپارچه‌سازی اراضی استان تهران در منطقه ورامین و پیشوا بیان کرد: ۳۸۰ پروژه برای یکپارچه‌سازی اراضی در کل کشور داریم.

وی در بازدید میدانی از طرح اجرای رفع تداخلات پلاک ۲۱ اصلی موسوم به سعدآباد شهرستان پیشوا اضافه کرد: این منطقه به مساحت هزار و ۳۰۵ هکتار است که محصولات متنوع با سیستم آبیاری قطره‌ای در آن کشت شده و به تازگی هزار و ۲۰۵ هکتار از این زمین‌ها به نام کشاورزان سند خورده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی تهران افزود: این زمین‌ها از زمان اجرای قانون اصلاحات ارضی در دهه ۴۰ بدون سند مانده و مشکلاتی بین کشاورزان و دولت ایجاد کرده بود و پس از سال‌ها در نوزدهمین جلسه کمیسیون رفع تداخلات مورخ ۲۶ آذر سال ۱۴۰۱ نحوه اقدام در راستای شیوه‌نامه اصلاحی ابلاغ شد و پس از بررسی‌ها سند به نام کشاورزان صادر شد.

۱۰ میلیون هکتار زمین زراعی نیاز به یکپارچه‌سازی دارد

مظاهری ادامه داد: ۱۸ میلیون هکتار زمین زراعی در کشور وجود د‌ارد که ۱۰ میلیون هکتار آن نیاز به یکپارچه‌سازی دارد و حداقل ۲۰ هزار میلیارد تومان هم اعتبار برای این کار لازم است، این طرح نیاز به همکاری همه نهادها و سازمان‌های ذیربط دارد.

وی تصریح کرد: به زودی تمام زمین هایی که احیا شده سند دار می شوند و هدف ما ترغیب کشاورزان برای یکپارچه‌سازی اراضی است.

در ادامه این بازدید رسانه‌ای از زمینی ۲۰۰ هکتاری با کشت پسته، زمینی ۱۰۰ هکتاری با کاربری دامداری و زمینی ۱۷۰ هکتاری با کاربری زراعت و پسته کاری که در سال های مختلف یکپارچه سازی شده و به کشاورزان واگذاری شده است بازدید شد.

یادآور می‌شود در این بازدید میدانی نماینده ولی‌فقیه در امور اراضی حجت‌الاسلام سید محمود موسوی، روح الله درویش خضری به‌عنوان مدیرکل دفتر یکپارچگی و بهره‌وری اراضی سازمان امور اراضی، مجید نیکخواه سرپرست معاونت ساماندهی و توسعه اراضی و جمعی از کشاورزان و بهره‌برداران خبرنگاران را در این تور رسانه‌ای همراهی کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا