اسلایدجهاد کشاورزیمنابع طبیعی

ضرورت بازنگری و تجمیع رشته‌های تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، سید مجتبی خیام نکویی در نشست مشترک با هیات رییسه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری تعداد فارغ التحصیلان بیکار بخش کشاورزی در مقاطع مختلف تحصیلی را چشم‌گیر و معنا دار دانست.

معاون وزیر و رئیس سازمان تات در بازدید از دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری با اشاره به اینکه پارسال بصورت آزمایشی ۱۰ هکتار از اراضی شالیزاری مازندران به تولید برنج بدون سم اختصاص یافت، گفت: در صورت آمادگی استان ۵۰ هزار هکتار از سطح زیر کشت را امسال به تولید برنج بدون سم اختصاص می‌دهیم.

معاون وزیر جهادکشاورزی اذعان داشت: کشاورزان نگران بازار خرید این محصول نباشند، زیرا سازمان اتکا متقاضی خرید برنج بدون سم است.

سیدمجتبی خیام نکویی با اشاره به تدوین و ابلاغ سند امنیت غذایی، گفت: یکی از اقدامات در راستای سند امنیت غذایی ارتقای سلامت جامعه می باشد و وزارت جهاد کشاورزی به دنبال استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی و توافق برای تولید محصولات سالم‌تر و با کیفیت‌تر است.

رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی با اشاره به ضرورت خودکفایی در محصولات کشاورزی، گفت: براساس سند ملی دانش بنیان امنیت غذایی، کشور تا ۱۰ سال آینده در محصولات راهبری کشاورزی به خودکفایی می رسد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا