اسلایدجهاد کشاورزی

حمایت همه‌جانبه از افزایش تولید ادوات کشاورزی در شرایط تحریم

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، کریم ذوالفقاری بیان کرد: تضعیف شرکت‌های تولیدکننده کشور با کوتاهی در رفع مشکلات موجود در مسیر تولید شرکت‌های داخلی خیانت به امنیت غذایی کشور است و مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی با همکاری خوب دفتر توسعه ماشین‌های کشاورزی وزارت صمت همواره با تکیه‌بر توان داخلی از تولید داخل حمایت کرده است.

شرکت‌های تراکتورسازی و کمباین سازی شرایط سایر تولیدکنندگان را تسهیل کنند

وی ادامه داد: از شرکت‌های تولیدکننده داخل به‌خصوص شرکت تراکتورسازی ایران و کمباین سازی ایران انتظار داریم در شرایط تحریم و کمبود منابع ارزی کشور با توان مضاعف، افزایش تیراژ و کیفیت تولید مسیر تولید را برای تولیدکنندگان محصولات کشاورزی هموار کنند.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی افزود: خوشبختانه این دو شرکت بزرگ بیش از ۹۷ درصد تولیدات تراکتور و کمباین کشور را عهده‌دار است و این موضوع حاصل تلاش مضاعف همکاران در وزارت صمت و حمایت وزارت جهاد کشاورزی است.

 ذوالفقاری اضافه کرد: این دو شرکت مسیر افزایش تولید و کیفیت را در پیش‌گرفته و امیدواریم شاهد رضایت بیش‌ازپیش کشاورزان در تأمین ماشین‌های کشاورزی خواهیم بود.

افزایش تولید تراکتور و کمباین با رفع چالش‌های پیش‌رو

وی ادامه داد: انتظار می‌رود این دو شرکت تأثیرگذار در مکانیزاسیون کشاورزی در سال رشد تولید و مهار تورم، افزایش تیراژ تراکتور و کمباین و ارتقاء کیفیت است تا شاهد رضایت روزافزون کشاورزان و کاهش نارضایتی حاصل از صف انتظار زحمت کشان عرصه امنیت غذایی کشور باشیم.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون و صنایع کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی تأکید کرد: ظرفیت شرکت‌های سازنده تراکتور و کمباین بخش خصوصی با تعداد تولید سالیانه محدود استعداد بالقوه صنعت تولید و تأمین ماشین‌های کشاورزی است که با تقویت توان و توجه ویژه به رفع مشکلات این شرکت‌ها می‌توان کسری عرضه این دو ماشین حیاتی در امنیت غذایی را کاهش داد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا