اسلایدتعاون روستاییجهاد کشاورزی

توزیع و بازاریابی محصولات عشایری راهبرد اصلی تعاونی‌ها

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: یکی از راهبردهای اصلی تعاونی‌های عشایری باید توزیع و بازاریابی محصولات تولیدی جامعه عشایری باشد.

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، ایوب فصاحت در گردهمایی مدیران‌ عامل اتحادیه‌ها و تعاونی‌های عشایری کشور با بیان این مطلب، اظهار داشت: تعاونی‌ها یک الگوی اقتصادی هستند و اساس تعاونی‌ها در اقتصاد این است که تولید و توزیع ثروت را عادلانه کنند.

وی با بیان این که امروز در اقتصاد کشور هیچ ساختاری مانند تعاونی‌ها وجود ندارد که توزیع عادلانه ثروت را انجام دهد، افزود: اگر تعاونی‌ها در چرخه توزیع سهیم نباشند، بدون تردید تولید هم با ضرر مواجه می‌شود.

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: گوشت و محصولاتی که جامعه عشایری تولید می‌کنند خاص است و لازم است برندسازی شود.

فصاحت با بیان این که امسال تعداد ۵۰۰ روستابازار را در کشور راه‌اندازی می‌کنیم، تاکید کرد: جامعه عشایری نیز باید در این بازارها سهم داشته باشند.

وی با بیان این که هیچ ساختاری به جز تعاونی‌ها نمی‌تواند عدالت در حوزه عشایر را برقرار کند، گفت: حمایت از تعاونی‌ها کوتاه‌ترین مسیر در اعتلای اقتصاد جامعه عشایری و روستایی کشور است.

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی اظهار کرد: امروز تمام حوزه‌های تعاونی در کشور نقش اصلی خود را از دست داده‌اند و به‌دنبال سودآوری بیشتر هستند و تنها جایی که بدون دست خوردگی مانده بخش عشایری است.

به گفته وی، در اسناد بالادستی سهم تعاون از اقتصاد کشور باید ۲۵ درصد باشد، اما طبق آمار در حال حاضر ۳.۵ درصد است که نسبت به آن چه باید باشد پایین‌تر است.

فصاحت با بیان این که عشایر باید سهم خود را در اقتصاد تولید به ‌دست آورند، گفت: تشکل‌ها و تعاونی‌های عشایری باید در بخش توزیع نقش‌آفرینی کنند و از فن‌آوری‌های روز در این زمینه استفاده کنند.

وی با اشاره به این که تعاونی‌ها از کمبود سرمایه رنج می‌برند، بیان کرد: هیچ محدودیتی برای مساعدت و کمک به تعاونی‌های عشایری کشور در تامین سرمایه در گردش و ارائه تسهیلات نداریم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا