اسلایدجهاد کشاورزیزراعت

۹ میلیون تن گندم در کشور خریداری شد

معاون امور زراعت وزارت‎ ‎جهاد کشاورزی از خرید 9 میلیون تن گندم در کشور تا سوم ‏مرداد ماه 1403 خبر داد.‏

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، علیرضا مهاجر در سفر به خراسان شمالی و در حاشیه بازدید از سیلوی دولتی گندم در استان گفت: میزان خرید گندم در سال جاری نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد (یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن) افزایش داشته است.

وی پیشبینی تولید گندم در سراسر کشور را حدود ۱۵ میلیون تن اعلام کرد و افزود: پیشبینی خرید گندم نیز ۱۱،۵ میلیون تن است که امسال به احتمال زیاد رکورد تاریخی میزان خرید گندم زده خواهد شد.

مهاجر افزود: خراسان شمالی از استان‌های بسیار فعال در زمینه کشاورزی است و از همکاران کوشا و فعالی در طرح جهش تولید دیمزارها برخوردار می‌باشد که با کمک ستاد اجرایی فرمان امام در اجرای این طرح در کشور نمونه شده است.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در بازدید از این سیلو مشاهده شد که گندم بسیار باکیفیت از کشاورزان خریداری شده و میزان خرید نیز نسبت به سال گذشته حدود ۷۰ درصد افزایش داشته و پیشبینی می‌شود بیش از ۱۳۰ هزار تن گندم خریداری شود.

۷۰ درصد زمینهای کشاورزی کشور کمتر از چهار هکتار است

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی در ادامه این سفر در جلسه ستاد زراعت استان نیز گفت: ۷۰ درصد زمینهای کشاورزی سطح کشور کمتر از ‏چهار هکتار است که باید کشاورزان خرده مالک مورد حمایت قرار گیرند.

وی افزود: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها کمک بسیار بزرگی کرد چرا که کشاورزان خرده‌مالک توانایی لازم را برای کشت و کار ندارند.

مهاجر خاطرنشان کرد: با اجرای طرح کشت قراردادی نیز تلاش می‌شود تا به کشاورزان سطح کشور کمک شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا