اسلایدجهاد کشاورزیمنابع طبیعی

اجرای اقدامات منابع طبیعی در قالب مدیریت جامع حوزه آبخیز

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور بر اجرای تمامی اقدامات منابع طبیعی در قالب مدیریت جامع حوزه آبخیز تأکید کرد و گفت: طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت به عنوان طرح محوری سازمان، بخشی از فعالیت‌های بیولوژیک در مدیریت جامع حوزه آبخیز است.

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی) به نقل از روابط عمومی سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، عباسعلی نوبخت در دهمین نشست تبیین سیاستها، برنامه‌ها، اقدامات و عملکرد معاونت آبخیزداری، مراتع و امور بیابان اعلام کرد: تمامی اقدامات منابع طبیعی باید در قالب مدیریت جامع حوزه آبخیز انجام شود و آبخیزداری یکی از زیربنایی‌ترین اقدامات منابع طبیعی است که در برگیرنده  اقدامات مکانیکی، بیومکانیکی و بیولوژیک است.

وی با بیان این که طرح مردمی کاشت یک میلیارد درخت تمامی اقدامات منابع طبیعی نیست، بلکه بخشی از برنامه‌های اولویتدار این سازمان در کنار سایر فعالیتهاست، افزود: این طرح به عنوان یک طرح محوری سازمان منابع طبیعی، بخشی از فعالیتهای بیولوژیک در مدیریت جامع حوزه آبخیز است.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در ادامه بر نتیجهبخش بودن جلسات در منابع طبیعی تاکید و اضافه کرد: نتیجه اقدامات در استان‌ها باید در زندگی مردمان برخوردار از اجرای طرح‌های منابع طبیعی تحول ایجاد کند.

وی توانمندسازی جوامع محلی را امری مهم و ضروری برشمرد و تصریح کرد: اگر آموزش در جامعه محلی اتفاق بیفتد و مردم توانمند شوند قطعاً تخریب منابع طبیعی کاهش پیدا خواهد کرد.

نوبخت همچنین یادآور شد: دفتر امور بیابان در زمینه نقش و مشارکت مردم در اجرای پروژه‌هایی همچون طرح ترسیب کربن و طرح احیای اراضی جنگلی تخریب یافته، تجربیات قابل توجهی دارد که سایر بخش‌ها می‌توانند از این اقدامات الگوبرداری کنند.

بر اساس این گزارش، در دهمین جلسه تبیین سیاستها، برنامه‌ها، اقدامات و عملکرد معاونت آبخیزداری، مراتع و امور بیابان، اسدی مدیرکل و یزدانی معاون آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی استان خراسان شمالی در گزارشی الگوی مردمی سازی طرح های منابع طبیعی در استان را ارائه کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا