اسلایدجهاد کشاورزیشیلات و آبزیان

توسعه دریامحور مسلح شدن به دانش با استفاده از ظرفیت و پایه زیستی دریایی است

برای تحقق توسعه دریامحور، مسلح شدن به دانش با استفاده از ظرفیت و پایه زیستی دریایی ضرورت دارد.

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی) به نقل از روابط عمومی سازمان شیلات ایران، رئیس سازمان شیلات ایران در آیین افتتاح شبکه ملی فناوری و نوآوری جلبک کشور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد صفادشت،  با اعلام مطلب فوق گفت: برای رسیدن به امنیت غذایی لازم است به زیست فناوری پرورش تولید و بازار دست یابیم تا بتوانیم به خوداتکایی و امنیت غذایی برسیم.

سیدحسین حسینی افزود: با توجه به متوسط بارندگی ۲۰۰ میلیمتر در کشور لازم است جایگزین‌های گوشت قرمز را شناسایی و برای تولید آنها اقدامات اساسی انجام دهیم.

وی ادامه داد: باید به سمت تولید جلبک حرکت کنیم تا بتوانیم ضریب تبدیل غذا را افزایش دهیم و در این راستا استفاده از ظرفیت تولید جلبک‌ها، می‌تواند در آینده به عنوان غذای جامعه، کارساز باشد.

رئیس سازمان شیلات ایران با اشاره به توسعه دریامحور و ماموریتی که مقام معظم رهبری بر عهده حوزه شیلات و آبزی‌پروری گذاشته است، گفت: توسعه دریامحور مسلح شدن به دانش با استفاده از ظرفیت و پایه زیستی دریایی است .

وی افزود: ضرورت دارد که در حوزه جلبک با استفاده از دانش و ظرفیت‌های موجود در جهان، اقدامات اساسی صورت گیرد.

حسینی با اشاره به برنامه هفتم توسعه گفت: بخشی از تولید ۱.۸ میلیون تنی آبزیان در برنامه هفتم توسعه، در حوزه بهره‌وری باید در بخش جلبک برنامهریزی شود.

وی ادامه داد: تولید اسپور، ماکرو و میکرو جلبک‌ها و روش‌های تبدیل فرآوری و تجاری‌سازی باید با ترکیبی از صنعت و دانش دانشمندان ایرانی و سرمایه سرمایه‌گذاران کشورمان، محقق شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از محققان و دانش‌آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی برای شناسه‌دار کردن محصولات شیلاتی، شناسنامه‌دار کردن مزارع و سایر موارد درخواست کمک کرد و اظهار امیدواری کرد؛ با برنامه‌های شیلات و علم دانشمندان ایرانی بتوانیم برای تحقق منویات مقام معظم رهبری با قدرت پیش رفته و با حفظ محیط زیست و صیانت از قدرت‌های خدادادی به خوداتکایی و حکمرانی غذا برسیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا