اسلایدجهاد کشاورزی

تامین و توزیع ۲۰۰ هزار تن کود دی‌آمونیوم‌فسفات در کشور

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی از تامین و توزیع 200 هزار تن کود دی ‌آمونیوم ‌فسفات (DAP) خبر داد و گفت: این میزان کود از منابع داخلی و خارجی تامین شده و برای استفاده در کشت انواع محصولات کشاورزی زراعی، باغی و حتی سبزی و صیفی‌جات و گلخانه‌ها در اختیار کشاورزان سراسر کشور قرار می‌گیرد.

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی) به نقل از روابط عمومی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، حمید رسولی در گفتگویی آخرین اقدامات این شرکت در خصوص اجرای ابلاغ وزارت جهاد کشاورزی برای تامین کود دی‌آمونیوم‌فسفات گفت: مطابق ابلاغ وزارت متبوع، این شرکت مکلف شد که در سال جاری مقدار ۲۰۰ هزار تن کود دی‌آمونیوم‌فسفات را تامین و از طریق شبکه بزرگ کارگزاران شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، بین کشاورزان توزیع کند. با توجه به شناخت کشاورزان از اثربخشی کود فسفات و نیاز بخش کشاورزی به آن، بلافاصله برنامه تامین کود دی‌آمونیوم‌فسفات از محل تولید داخلی و همچنین واردات، در دستور کار شرکت خدمات حمایتی کشاورزی قرار گرفت.

وی با اشاره به تجربه‌های این شرکت در تامین انواع کودهای کشاورزی از منابع داخلی و خارجی افزود: این شرکت در اسرع وقت تامین دی‌آمونیوم‌فسفات را با اولویت منابع داخلی در دستور کار قرار داد و در حال حاضر، با توجه به مقدار قابل توجهی که از این نوع کود تامین شده، از پایان مهر ماه آمادگی داریم، کود را در اختیار کلیه کشاورزان قرار دهیم.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی با بیان این که هیچ نوع محدویتی از نظر نوع کشت و محصول وجود ندارد، ادامه داد: در چارچوب الگوی کشت، حتی کشاورزان سبزی و صیفی‌کار نیز می‌توانند پس از دریافت حواله از مراکز خدمات کشاورزی وابسته به سازمان جهادکشاورزی در کلیه استان‌های کشور، به هر میزان که مراکز خدمات مجاز بدانند، کود دی‌آمونیوم‌فسفات را از کارگزاری‌های این شرکت در سراسر کشور دریافت کنند.

رسولی در خصوص ذخایر استراتژیک کودهای یارانه‌ای (اوره، فسفات و پتاس) در کشور نیز گفت: هم اکنون این میزان بیش از ۴۵۰ هزار تن هست که مقدار مطمئن و قابل اعتمادی است که ضمن مصرف روزانه، مقادیر بیشتری از تولیدکنندگان داخلی و تامین کنندگان خارجی، به آن اضافه شده و سعی شده این مقدار ذخیره تا پایان فصل کشت پاییزه حفظ شود.

بنابر این گزارش، شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یکی از مهم‌ترین شرکت‌های زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی است که به‌عنوان نخستین و بزرگترین زنجیره تامین و توزیع نهاده‌های کشاورزی در ایران، وظیفه بسیار مهم تامین و توزیع انواع نهاده‌های کشاورزی به ویژه کودهای یارانه‌ای را در کشور برعهده دارد.

این شرکت تاکنون این وظیفه حساس را به بهترین نحو ممکن، به انجام رسانده و با وجود تمامی چالش‌ها در چند سال اخیر به ویژه محدودیت‌های ریالی و ارزی، تحریمهای ظالمانه و …، توانسته است در چارچوب برنامه ابلاغی تمامی کودهای یارانه‌ای (اوره، فسفات و پتاس) مورد نیاز کشاورزی کشور را به موقع تأمین کرده و از طریق ۳۵۰۰ کارگزار توزیع کود خود، در اختیار کشاورزان سراسر کشور قرار دهد.

گفتنی است؛ در اوایل مرداد ماه سال جاری طی ابلاغی از سوی وزارت جهاد‌کشاورزی به شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، این شرکت موظف شد تا با اتخاذ تدابیر لازم، مقدار ۲۰۰ هزار تن کود دی‌آمونیوم‌فسفات (DAP) از منابع داخلی و خارجی تامین و برای استفاده در کشت انواع محصولات کشاورزی زراعی، باغی و حتی سبزی و صیفی‌جات و گلخانه‌ها در سراسر کشور در اختیار کشاورزان قرار دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا