اسلایدجهاد کشاورزی

حمایت سازمان تات از تفکر خلاق و فناورانه در راستای امنیت غذایی کشور

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، سیدمجتبی خیام نکویی در سفر به استان بوشهر به منظور افتتاح پروژه‌های دهه فجر و در نشستی با رییس و معاونین مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان گفت: بوشهر در زمینه خرما و شیلات دارای ظرفیت‌‏ها و پتانسیل‏‌های بسیاری است که می‌‏تواند با تلاش مضاعف، به عنوان قطب فعال منطقه و کشوری در زمینه امنیت غذایی مطرح باشد.

وی حفظ ذخایر ژنتیکی، نگهداری و احیای گونه‌های گیاهی بومی و دارویی را یکی از مهمترین پشتوانه‌های امنیت غذایی دانست و اضافه کرد: هرگونه فکر خلاق و فناورانه که بتواند با توجه به نیاز کشور به امنیت غذایی کمک کند، در سطح ملی و از سوی سازمان تات مورد حمایت قرار خواهد گرفت.

رییس سازمان تات با تأکید بر این که فعالیت حوزه کشاورزی و شیلاتی در راستای دانش‌بنیان شدن و بهره‌وری است، گفت: برای دستیابی به این مهم، تعیین چالش‏های اولویت‏دار، آیندهپژوهشی به همراه توجیه و تبیین مسایل مرکز برای مسوولان استانی و برگزاری جلسات با نخبگان استانی و پذیرش ظرفیت اصلاحی و انتقادی آنان، باید در دستور کار باشد.

وی تصریح کرد: تحقیقات باید تقاضامحور و بر اساس نیاز بخش خصوصی باشد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، آمادگی همکاری کامل مجموعه سازمان تات را با اینگونه شرکت‌های دانش‌بنیان و دارای ایده و خلاقیت برای حمایت در تحقیق و توسعه را اعلام کرد.

خیام‌نکویی در این سفر ضمن افتتاح پروژه‌های دهه فجر در استان، از ایستگاه‏های تحقیقاتی و طرح‏های در دست اجرا در زمینه امنیت غذایی، بازدید کرد.

رییس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در این سفر، از نخستین شناور گردشگری دارای مجوز پروانه بهره‌برداری ساخت شرکت دانش‌بنیان در راستای گردشگری کشاورزی و همچنین از زیستگاه‌های دریایی، ذخایر آبزیان و جنگل حرا دست‌کاشت همکاران اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و محیط زیست استان بوشهر در ساحل خلیج فارس نیز بازدید کرد.

گفتنی است؛ شناور گردشگری با بهره‌گیری از تخصص و دانش به‌روز که تماما در شرکت دانش‌بنیان واقع در پارک و علم و فناوری استان بوشهر طراحی و اجرا شده، دارای نخستین پروانه بهره‌برداری شناور گردشگری کشور در این استان و دارای دو طبقه و با ظرفیت ۱۵ نفر است. همچنین این شناور می‌تواند در محدوده دو‌مایلی آب‌های ساحلی در دریا خدمات گردشگری ارائه دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا