آب و خاکاسلایدجهاد کشاورزی

تقویت همکاری‌های مشترک کشاورزی ایران و تاجیکستان

در نشست مشترک معاونین وزارت کشاورزی‌ جمهوری تاجیکستان و جمهوری اسلامی ایران، بر تقویت همکاری‌های مشترک بین دو کشور تأکید شد.

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، در این نشست که معاون امور تولیدات‌گیاهی‌،‌ دامی‌ و شیلات؛ معاون وزیر در امور مکانیزاسیون و مدیرکل زراعت و باغبانی ‌وزارت کشاورزی تاجیکستان حضور داشتند، ابتدا اهداف سفر هیئت ایرانی به تاجیکستان توسط معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی که در راستای تقویت همکاری حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی، تشریح و تبیین شد.
نیازی شهرکی، ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های بخش کشاورزی جمهوری اسلامی ایران را بیان کرد و گفت: ایران آمادگی دارد به کشور دوست و برادر خود تاجیکستان در زمینه‌های مختلف‌ بخش کشاورزی خدمات فنی و مهندسی ارائه کند.
در ادامه نشست، نظر بهادر مدیرکل امور زراعت و باغبانی وزارت کشاورزی تاجیکستان، گزارشی از ظرفیت‌های بخش کشاورزی‌ و همچنین برنامه و خدماتی که دولت تاجیکستان به کشاورزان ارائه می‌کند را بیان کرد.
در ادامه، نماینده سفارت بر ضرورت همکار‌های مشترک دو دولت در بخش کشاورزی تأکید و تصریح کرد: سفارت تمام توانش را برای توسعه همکاری‌های طرفین و رفع‌ موانع موجود به خدمت می‌گیرد.
در خاتمه این نشست، با‌ توجه‌ به‌ اعلام‌ آمادگی طرف تاجیکستانی مقرر شد‌ از جانب معاونت آب و خاک وزارت جهادکشاورزی ایران دعوت رسمی از معاونین وزیر تاجیکستان برای آشنایی‌‌ از ظرفیت‌های بخش آب و کشاورزی و بازدید از کارخانجات تولیدکننده تجهیزات آبیاری و کشاورزی به عمل آید.
همچنین مقرر شد پس‌ از‌ آشنایی از ظرفیت‌ها و نیازهای طرفین‌‌، به منظور ادامه و تقویت همکاری‌مشترک، تفاهم‌نامه‌‌ای منعقد شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا