اسلایدجهاد کشاورزی

آغاز سی و چهارمین نشست کمیته اجرایی مرکز توسعه روستایی یکپارچه برای آسیا و اقیانوسیه در تایلند

سی و چهارمین نشست کمیته اجرایی (34- EC) مرکز توسعه روستایی یکپارچه برای آسیا و اقیانوسیه (CIRDAP) از امروز به مدت دو روز در بانکوک - تایلند آغاز به کار کرد.

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، در این نشست علی کیانی‌راد، رئیس مؤسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی، به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران حضور دارد.

همچنین بیست و چهارمین نشست شورای حکام سیرداپ نیز در روز پنجشنبه ۱۷ خرداد برگزار خواهد شد و دکتر هوشنگ محمدی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی به نمایندگی از طرف وزیر جهادکشاورزی در این نشست حضور خواهد داشت.

سیرداپ، یک مرکز بین‌الدولی و بین‌المللی است که در سال ۱۹۷۸ با تایید فائو تشکیل شد و هدف از تأسیس آن به اشتراک‌گذاری تجربیات، انجام مطالعات و پژوهش‌ها و همچنین کمک به کشورهای عضو برای سیاست‌گذاری و اجرای برنامه‌های توسعه روستایی است.

سیرداپ در حال حاضر دارای ۱۵ کشور از منطقه آسیا و اقیانوسیه است. جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۸۳ با قانون مصوب مجلس شورای اسلامی عضو این مرکز است.

سه رکن سیاست‌گذاری مرکز شامل کمیته فنی (TC)، کمیته اجرایی (EC) و شورای حکام (GC) هستند.

مؤسسه پژوهش‌ها از طرف وزارت جهادکشاورزی به‌عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در کمیته فنی و کمیته اجرایی معرفی شده است. همچنین وزیر جهاد کشاورزی، نماینده جمهوری اسلامی ایران در شورای حکام است.

کشورهای عضو سیرداپ هم اکنون شامل افغانستان، بنگلادش، فیجی، هندوستان، اندونزی، ایران، لائوس، مالزی، میانمار، نپال، پاکستان، فیلیپین، سریلانکا، تایلند و ویتنام است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا