اسلایدجهاد کشاورزی

دستیابی به فن‌آوری تولید موفقیت‌آمیز آناناس در ایستگاه چابهار

مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی بلوچستان به فن‌آوری تولید موفقیت‌آمیز آناناس در ایستگاه چابهار دست یافت.

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی) به نقل از روابط عمومی سازمان تات، با تلاش شبانه‌روزی، محققان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی بلوچستان توانستند به فن‌آوری تولید و تکثیر موفقیتآمیز میوه آناناس در ایستگاه چابهار دست یابند.

خالد میری رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی بلوچستان در این خصوص اظهار داشت: محققان این مرکز کشت و تولید آناناس از سال ۱۳۹۶ را آغاز کرده و هم‌اکنون با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در زمینه نوع بستر، تراکم کاشت و تغذیه مناسب آن، به تولید موفقیتآمیز این محصول دست یافتهاند.

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی بلوچستان بیان داشت: مشخص شده که این میوه مغذی، لوکس و پرطرفدار به راحتی در زیر پوشش توری یا شیدهوسها قابل تولید و از عملکرد کمی و کیفی مطلوبی نیز برخوردار است.

میری با توجه به پتانسیل بالای تولید این محصول در شرایط اقلیمی خاص بالاخص در جنوب کشور گفت: صرفه اقتصادی و بهره‌وری مطلوب می‌تواند این محصول را برای معرفی به بهره‌برداران و علاقه‌مندان تولید این میوه مفید، به عنوان الگوی کشت مناسب بخصوص در گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی تبدیل کند.

لازم به ذکر است؛ در راستای توسعه کشت آناناس در منطقه، هم‌اکنون نهال آن به روش ریز ازدیادی یا کشت بافت در آزمایشگاه کشت بافت مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی بلوچستان در حال تولید است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا