اخبار ویژهاسلایدجهاد کشاورزی

اقتدار غذایی از مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتدار ملی

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، دکتر علیرضا رضازاده، مشاور وزیر و رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی در این برنامه ضمن تشریح برنامه‌های دولت سیزدهم در حوزه کشاورزی، گفت: برنامه اصلی و کلان کشاورزی در این دولت، اقتدار غذایی است که یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌های اقتدار ملی محسوب می‌شود.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی افزود: لازمه رسیدن به اقتدار غذایی، برقرار شدن امنیت غذایی در کشور و پس از آن با توجه به شرایط اقلیمی ایران، حرکت به سمت اقتدار غذایی در منطقه جنوب غرب آسیا نیز مدنظر است.

دکتر رضازاده با تأکید بر ایجاد تحول در بخش کشاورزی گفت: این تحول با استفاده از ابزار علمی، آموزش و ترویج و فناوری‌های نوین در زیرمجموعه‌های مختلف این حوزه امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم بر روی ۵ برنامه ویژه در بخش کشاورزی توجه جدی دارد، تصریح کرد: بحث اصلاح الگوی کشت با تأکید بر کشاورزی قراردادی و با مدیریت کامل زنجیره تولید، سنددار کردن اراضی کشاورزی، راه‌اندازی رصدخانه کشاورزی ایران، دیپلماسی کشاورزی و سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی پنج برنامه اصلی وزارت جهادکشاورزی است.

در این برنامه دکتر علی‌اکبر مویدی، رییس مؤسسه آموزش و ترویج کشاورزی ضمن زنده نگهداشتن یاد و خاطره شهدای اسلام به‌ویژه سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی، از عوامل صدا و سیما و همه دست‌اندرکاران برنامه رویش تقدیر کرد.

دکتر مویدی ابراز امیدواری کرد: با تغییراتی که در دوره جدید برنامه رویش ایجاد شده، مخاطبان بیشتری جذب شود و این برنامه بتواند با انتقال دانش و اطلاعات جدید تأثیر خوبی بر روی افزایش عملکرد کمی و کیفی محصولات کشاورزی داشته باشد.

معاون آموزش و ترویج کشاورزی سازمان تات یادآور شد: این برنامه در دوره اول نیز مخاطبان زیادی داشت که از طریق تلفن گویا و ارسال پیامک سوالات و دغدغه‌های خود را مطرح می‌کردند.

گفتنی است، فصل جدید برنامه رویش با تنوع و بخش‌های جدید شامل توصیه‌های هواشناسی کشاورزی، آیا می‌دانید، آشنایی با جدیدترین نشریات آموزشی کشاورزی، روش نگهداری از گیاهان آپارتمانی، آموزش مهارت‌های کشاورری در منزل و عناوین جذاب‌تر، علمی‌تر و مخاطب محور نسبت به دوره قبل از روز شنبه ۱۱ دیماه در شبکه آموزش سیما آغاز شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا