اسلایدبانک کشاورزییادداشت ویژه

بانک کشاورزی در مسیر تداوم حمایت تخصصی از توسعه کشت گلخانه‌ای در کشور

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، با توجه به خشکسالی‌های پیاپی و کمبود روزافزون منابع آب در کشور، توسعه کشت گلخانه‌ای و استفاده بهینه از منابع آب کشور به‌عنوان یکی از مهم‌ترین راهکارهای ممکن برای تأمین امنیت غذایی در حال و آینده کشور مطرح می‌باشد. بانک کشاورزی نیز به‌عنوان تنها بانک تخصصی بخش کشاورزی در کشور، همواره کمک‌های شایان توجهی به رشد و توسعه روند احداث گلخانه‌ها در اقصی نقاط کشور داشته و به خصوص در دوران اخیر خود و با مدیریت دکتر رضایی بر این بانک، این روند خود را سرعت بخشیده است.
در همین راستا بانک کشاورزی در ۴ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ بالغ بر ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات کشت گلخانه‌ای پرداخت کرده که نسبت به‌همین مقطع در سال گذشته بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته است. شعب این بانک در سراسر کشور از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا پایان تیرماه در مجموع ۱۱۱۲۵ میلیارد ریال تسهیلات برای احداث، توسعه و تجهیز ۲۳۲۸ واحد گلخانه پرداخت کردند. تسهیلات پرداختی بانک کشاورزی در حمایت از کشت‌های گلخانه‌ای تا پایان تیرماه سال‌جاری نسبت به‌همین مقطع در سال گذشته از نظر مبلغ پرداختی بیش از ۱۰۰ درصد و از لحاظ تعداد تسهیلات ۸۸ درصد رشد داشته است.
شایان ذکر است، پرداخت تسهیلات کشت گلخانه‌ای جزو اولویت‌های اعتباری بانک کشاورزی بوده و با نرخ ترجیحی پرداخت می‌شود. بی‌شک نقش بی‌بدیل بانک کشاورزی در روند رشد و توسعه بخش کشاورزی و افزایش تولید انواع محصولات کشاورزی، مورد تأیید و تأکید وزارت جهاد کشاورزی و مسئولان دولت مردمی سیزدهم بوده و تقویت منابع اعتباری آن، تأثیر مستقیمی در رشد و توسعه بخش کشاورزی کشور برجای خواهد گذاشت.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا