اسلایدجهاد کشاورزی

۹.۷ همت؛ حق بیمه تولیدی محصولات کشاورزی از ابتدای سال زراعی جاری تا اردیبهشت ۱۴۰۳

از ابتدای سال زراعی جاری تا اردیبهشت ماه 1403، با صدور نزدیک به یک میلیون و 300 هزار قرارداد بیمه، 9.7 همت حق بیمه تولیدی در سامانه جامع بیمه کشاورزی ثبت شده است.

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، براساس آمار و اطلاعات ثبت شده در سامانه جامع بیمه کشاورزی، از ابتدای سال زراعی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تاکنون (اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) در زیربخش‌های مختلف بیمه کشاورزی با صدور نزدیک به  یک میلیون و ۳۰۰ هزار قرارداد بیمه، ۹۷ هزار میلیارد ریال حق بیمه تولیدی است که ۳۱ هزار میلیارد ریال معادل ۳۲ درصد آن مربوط به سهم بیمهگذار و ۶۵ هزار میلیارد ریال آن معادل ۶۸ درصد مربوط به حق بیمه سهم دولت می‌باشد.

بنابر این گزارش، در زیربخش بیمه محصولات زراعی با فروش بیش از ۷۲۰ هزار فقره بیمهنامه، بالغ بر ۳.۴ میلیون هکتار از اراضی کشاورزی تحت پوشش بیمه کشاورزی قرار گرفته و ۵۰ هزار میلیارد ریال میزان حق بیمه تولیدی معادل ۵۱.۵ درصد از کل است که بیشترین سهم به بیمه گندم آبی و دیم تعلق دارد.

در زیربخش بیمه محصولات باغی نیز با فروش ۳۲۰ هزار فقره بیمهنامه، ۳۵۷ هزار هکتار از باغات تحت پوشش بیمه قرار گرفته و ۳۱ هزار میلیارد ریال حق بیمه تولیدی معادل ۳۲ درصد از کل است که بیشترین سهم به بیمه پسته تعلق دارد.

در زیربخش بیمه طیور با فروش بیش از ۶۵ هزار فقره بیمهنامه، تعداد ۱.۱ میلیون قطعه طیور تحت پوشش بیمه قرار گرفته و بیشتر از ۹ هزار میلیارد ریال میزان حق بیمه تولیدی معادل ۹.۳ درصد از کل است که بیشترین سهم به بیمه نیمچه گوشتی تعلق دارد.

در زیربخش بیمه دام با فروش ۱۲۷ هزار فقره بیمهنامه، نزدیک به ۸.۳ میلیون رأس دام کشور بیمه شده و ۶.۴ هزار میلیارد ریال کل حق بیمه تولیدی معادل ۴.۷ درصد از کل در این زیربخش بوده است.

این گزارش می‌افزاید؛ در زیربخش بیمه آبزیان نیز با فروش بیش از ۱۱۰۰ فقره بیمهنامه، تعداد ۷۰۰ میلیون قطعه آبزیان تحت پوشش بیمه قرار گرفته و ۷۴۰ میلیارد ریال حق بیمه تولیدی داشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا