اسلایدامور دامجهاد کشاورزی

واحد‌های خرد تولید تخم‌مرغ حمایت می‌شوند

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی بر حمایت از واحدهای خرد و دارای ظرفیت تولید پایین تأکید کرد.

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی) به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمد ابراهیم حسن نژاد معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی در مراسم بزرگداشت روز جهانی تخم مرغ(۱۷ مهر ماه)، ضمن قدردانی از تولیدکنندگان صنعت مرغ و تخم مرغ اظهار کرد: اتحادیه تخم مرغ و مرغ تخم گذار در حوزه تولید به خوبی عمل کرده است و تولید، بازار داخلی و صادرات را مسئولانه مدیریت می کند.

وی با بیان اینکه روند مصرف تخم‌مرغ و مرغ در دنیا و کشور ما صعودی است، خاطرنشان کرد: مردم در سراسر دنیا به مصرف تخم مرغ و گوشت سفید گرایش یافته‌اند که این امر را مدیون پیشرفت تکنولوژی و نفوذ دانش در صنعت تولیدات دام و طیور هستیم.

حسن‌نژاد ادامه داد: مصرف گوشت سفید در کشور بیش از ۲.۵ میلیون تن است و بنا داریم تا برای سال آینده میزان مصرف را تا ۳ میلیون تن افزایش دهیم.

وی افزود: کشور ما از استفاده‌ی تکنولوژی های روز دنیا، به روز رسانی اطلاعات متخصصین تغذیه و صنایع بهداشتی غافل نبوده و هر روز در حال ارتقا این بخش هستیم.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی، حمایت از واحد های خرد و دارای ظرفیت تولید پایین را وظیفه وزارت جهاد کشاورزی، اتحادیه های مربوطه و تولیدکنندگان بزرگ دانست تا از این طریق میزان تولید و کیفیت آن ارتقا یابد.

وی ادامه داد: ارتقای زنجیره ها و انسجام تولید نیازمند سرمایه در گردش و کمک های تامین مالی است تا این زنجیره ها بتوانند خود را به روز کرده و پا به پای دنیا پیش بروند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه وضعیت تامین نهاده های دامی مطلوب است، گفت: قیمت نهاده‌ها تا پایان سال تغییر نخواهد داشت.

حسن‌نژاد در حاشیه مراسم روز جهانی تخم‌مرغ به خبرنگاران گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده تا پایان امسال یک میلیون و ۳۵۰ هزار تن تخم‌مرغ تولید خواهد شد.

وی با اشاره به صادرات این محصول، بیان کرد: بیش از ۵۵ هزار تن تخم مرغ نیز صادر شده است؛ بنابراین در حوزه تولید و تامین نیاز کشور هیچ مشکلی وجود ندارد.

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به نوسانات اواخر شهریور ماه و ابتدای مهر ماه به دلیل افزایش تقاضای مرغ و تخم‌مرغ، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، توان تولید بیشتر می‌شود و بازار به تعادل خواهد رسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا