اسلایدتعاون روستاییجهاد کشاورزییادداشت ویژه

بهبود شرایط بخش کشاورزی در گرو توانمندسازی شبکه عظیم تعاون روستایی کشور

با توجه به اهمیت بی‌بدیل بخش کشاورزی در تأمین امنیت پایدار غذایی، رشد و توسعه تولید انواع محصولات کشاورزی شامل: محصولات استراتژیک، محصولات اساسی و سایر انواع محصولات کشاورزی در کشور، دارای ارزش فراوانی بوده و میزان رشد و توسعه بخش کشاورزی، از مؤلفه‌های مهم رشد و توسعه کشورها در سطح جهان محسوب می‌گردد.

یکی از مهم‌ترین بازوهای تولید در بخش کشاورزی، شبکه عظیم تعاونی‌های روستایی و کشاورزی کشور می‌باشد که با راهبری و هدایت سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران و در قالب حدود ۸۵۰۰ تشکل و تعاونی و اتحادیه‌های مربوط، مشغول انجام بسیاری از امور مهم و راهبردی در بخش کشاورزی در اقصی نقاط کشورمان می‌باشند. شبکه تعاون روستایی کشور متولی طیف وسیعی از انواع فعالیت‌ها در حوزه توسعه روستایی و کشاورزی است و می‌توان گفت که توسعه روستایی و کشاورزی دانش‌بنیان، اساس دستیابی به امنیت پایدار غذایی و سلامت پایدار غذایی بوده و از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران انواع حمایت‌های حقوقی، فنی و تخصصی، مالی، اعتباری (تسهیلاتی)، بازاریابی و بازاررسانی محصولات کشاورزی، امور مطالعاتی و پژوهشی و نیز دفاع از منافع مادی و معنوی تعاونی‌های روستایی و کشاورزی در سطوح ملی، استانی و شهرستانی را انجام می‌دهد و به عنوان مهم‌ترین بازوی اجرایی وزارت جهاد کشاورزی در راستای دستیابی به اهداف عالیه نظام در بخش کشاورزی کشور فعالیت می‌نماید.

بدیهی است توجه بیشتر نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولتمردان به تعاونی‌های کشاورزی و تلاش در جهت تقویت و رفع مشکلات آن‌ها، تأثیر مستقیمی بر بهبود عملکرد بخش کشاورزی داشته و به عنوان نمونه؛ با حمایت‌های صورت گرفته توسط دولت و وزارت جهاد کشاورزی، تا پایان سال جاری شاهد رشد ۳۰۰ درصدی صادرات تعاونی‌های روستایی کشور می‌باشیم. امیدواریم با تداوم و تقویت روند حمایت و توانمندسازی شبکه تعاونی‌های روستایی و تولید کشاورزی و اتحادیه‌های ملی و استانی مربوط، شاهد افزایش تولید و بهبود معیشت کشاورزان در سراسر کشور باشیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا