اسلایدجهاد کشاورزی

ایجاد تحول در حوزه توانمندسازی زنان روستایی در یک سال اخیر

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی)، انسیه خزعلی، معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور به همراه جمعی از مدیران استانی مازندران از توانمندی ها و دستاوردهای صندوق های اعتبارات خرد زنان روستایی شهرستان ساری در زمینه گلخانه های کوچک مقیاس بازدید کرد.
خزعلی در این بازدید ضمن تقدیر و تشکر از فعالیت هایی انجام شده در حوزه توانمندسازی زنان روستایی، گفت: خدا را شاکریم که در یکسال اخیر تحول و حرکت های خیلی خوبی در روستاها انجام شده و امید را در بین روستاییان زنده کرده است.
معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور، با تأکید بر حضور همه مردم در انتخابات پیش رو افزود: خودمان باید تعیین کننده سرنوشت خودمان باشیم؛ بی شک دولت انقلابی حمایت کننده است و اراده و با همت آهنین شما بانوان روستایی و خانواده هایتان در کنار حمایت بخش دولتی، سال آینده شاهد پیشرفت های بزرگتری در روستاها خواهیم بود‌.
خزعلی همچنین بر برنامه کاشت یک میلیارد درخت تأکید کرد و مشارکت همه جانبه مردم روستا را به منظور حفظ محیط زیست خواستار شد.
وی با اشاره به سیاست معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری بر مساله کمک به امنیت غذایی و جلوگیری از پیری جمعیت، گفت: این مهم صدمه بسیار زیاری بر بحث تولید و امنیت غذایی و به تبع آن امنیت ملی وارد خواهد کرد.
رییس سازمان جهادکشاورزی مازندران نیز در این بازدید با بیان اینکه زنان توانمند روستا در نقش‌های متعددی همچون نقش مدیر خانواده، نقش مادری، نقش مدیریت شعل، نقش همسری و … همواره بالیده‌اند و درارتقای اقتصاد کشاورزی نقش بسزایی دارند، گفت: در دهه فجر یکی از طرح‌های بزرگ استان مازندران افتتاح طرح پرورش ماهیان خاویاری توسط یک بانو بوده است؛‌ زنان مازندران به سخت کوشی مشهورند و مهم‌ترین تولیدکننده محصولات راهبردی در نظام تعذیه کشور به شمار می‌روند.
 وی بر خودباوری زنان، ایجاد روحیه توسعه به دنبال تعالی و پیشرفت با الگوی ایرانی اسلامی زنان روستایی تأکید کرد.
گفتنی است، مریم طهماسبی در ادامه این برنامه از شهرستان قائم شهر، مرکز جهادکشاورزی علی آباد، کارگاه تولید میوه خشک شهربانو، روستای خرماکلا از گلخانه‌های کوچک مقیاس و سایت پرورش طیور و ماکیان زنان روستایی و همچنین کارگاه خیاطی صندوق اعتبارات خرد، شهرستان ساری روستای فیروزکنده ، گلخانه‌ها و آشپزخانه زنان روستایی بازدید کرد و از نزدیک در جریان مسائل آنان قرار گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا