اسلایدبانک کشاورزییادداشت ویژه

بانک کشاورزی، حامی عملی بخش کشاورزی کشور

بانک کشاورزی یکی از بانک‌های تخصصی کشور و مورد تأیید بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است که مأموریت آن، حمایت از بخش کشاورزی و زیر بخش‌های مربوط به آن است. این بانک هم‌اکنون با پشتوانه نود و یک سال‌ تجربه خدمت‌رسانی، به عنوان یک بانک پیشرو در زمینه ارائه خدمات بانکی به همه مردم و در سراسر کشور، در حال خدمت‌رسانی است.

با توجه به نظر کارشناسان بین‌المللی، تولید محصولات کشاورزی در خاورمیانه و شمال آفریقا طی ده سال پیش رو، کمتر از رشد جمعیت در این منطقه پیش‌بینی می‌شود. این امر موجب وابستگی فزاینده منطقه خاورمیانه به بازارهای جهانی خواهد شد. با این‌حال مطابق پیش‌بینی فائو، انتظار می‌رود تراز تجاری کشاورزی کشورمان نسبت به تراز تجاری کشاورزی منطقه تا سال ۲۰۲۹ از وضعیت بهتری برخوردار باشد. سهم ارزش‌افزوده بخش کشاورزی از تولید ناخالص داخلی در کشورمان طی سال‌های اخیر روندی افزایش داشته و طی این مدت رشد ارزش افزوده بخش کشاورزی به‌طور قابل‌توجهی از رشد ارزش‌افزوده کل اقتصاد بالاتر بوده که نشان از تاب‌آوری بالای این بخش در مواجهه با تحریم‌های اقتصادی دارد.

اهتمام جدی بانک کشاورزی، تحقق رسالت خود یعنی تأمین مالی کشاورزی است. در تمامی سال‌های فعالیت خود، بانک کشاورزی به عنوان منبع اصلی تأمین اعتبارات کشاورزی، نقش بی­ همتای خود را در عرصه کاملاً رقابتی صنعت بانکداری کشور حفظ کرده است و با استفاده از تخصص و دانش به‌روز بانکی، جایگاه ویژه‌­ای در بین بانک‌های بزرگ کشور به دست آورده است.

بانک کشاورزی همواره در راستای مساعدت با بدهکاران و کشاورزان خسارت دیده، پیشرو بوده و طبق آمار از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان شهریورماه بالغ بر ۵۹ هزار میلیارد ریال از بدهی مشتریان و کشاورزان زیان دیده امهال و تمدید شده و بیش از ۶ هزار میلیارد ریال از بدهی تسهیلاتی آنان مورد بخشودگی قرار گرفته است.

تلاش همیشگی بانک کشاورزی در راستای مدرن‌سازی کشاورزی کشور و ایجاد افق‌های جدید در این بخش است. ایجاد کشت و صنعت‌ها، دامداری‌ها، مرغداری‌ها و صنایع تبدیلی، توسعه گلخانه‌ها و طرح‌های پرورش ماهی در دریا و پایانه‌های صادراتی و سردخانه‌های پیشرفته، از جمله اقداماتی است که برای مدرن‌سازی کشاورزی در اقصی نقاط کشور توسط بانک کشاورزی دنبال می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا