اسلایدجهاد کشاورزی

حمایت وزارت جهادکشاورزی از تولید بذر ارقام علوفه‌ای

مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی از معرفی 6 رقم جدید علوفه‌ای توسط موسسه اصلاح و تهیه نهال و بذر در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: اگر سیستم تولید بذر ارقام علوفه‌ای در کشور فراهم باشد، وزارت جهاد کشاورزی از توسعه آن در سطح کشت حمایت می‌کند.

به گزارش داغ (دیده‌بان امنیت غذایی) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، فرامک عزیزکریمی در حاشیه روز ملی انتقال یافتههای تحقیقاتی گیاهان علوفه‌ای کم‌آب‌بر (ارزن مرواریدی علوفه‌ای) که در مزرعه نوآور بهره‌ور صفاری در ورامین برگزار شد، بیان کرد: حدود ۲۵ تا ۲۷ میلیون تن علوفه در کشور تولید می‌شود که بیش از ۸۰ درصد محصول ذرت به صورت علوفه‌ای، سیلویی و یونجه است، البته به دنبال تنوع در این زمینه هستیم.

وی با اشاره به دلایل خوداتکایی در این زمینه، افزود: اتکا بر دو محصول مناسب نیست، ما باید به دنبال علوفه کم‌آب‌بر باشیم و بتوانیم با شرایط سخت اقلیمی خودمان را هماهنگ کنیم.

مدیرکل دفتر امور غلات و محصولات اساسی وزارت جهاد کشاورزی بر انتقال کشت به محصولات پاییزه و زمستانه تاکید و یادآور شد: برای زراعت تابستانه با توجه به محدودیت آب باید به توسعه کشت سورگوم و ارزن‌ها برویم.

وی با تاکید بر تولید بذر مورد نیاز سورگوم در کشور، افزود: در ارزن نیز چند رقم را موسسه تحقیقات بذر و نهال تولید کرده است.

عزیزکریمی با تاکید بر این که در آینده نزدیک ۶ رقم جدید علوفه‌ای توسط موسسه اصلاح و تهیه نهال و بذر معرفی می‌شود، تصریح کرد: اگر سیستم تولید بذر در کشور فراهم باشد از توسعه آنها در سطح کشت توسط وزارت جهاد کشاورزی حمایت می‌کنیم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا