اسلایدبانک کشاورزییادداشت ویژه

اهمیت فراوان بانک کشاورزی در توسعه ظرفیت‌های تولیدی و اشتغال کشور

بانک کشاورزی با پرداخت تسهیلات طرح توسعه اشتغال پایدار روستایی، بیشترین حمایت را از انواع فعالیت‌های بخش کشاورزی در روستاهای سراسر کشور انجام داده است.

این بانک هم‌اکنون با پشتوانه ۹۱ سال‌ تجربه ارزشمند خدمت‌رسانی، به عنوان یک بانک پیشرو در زمینه ارائه خدمات بانکی به همه مردم در حال خدمت رسانی است. بانک کشاورزی در سال‌های اخیر با ارائه خدمات و محصولات نوین بانکی همگام با تحولات صنعت بانکداری و توسعه بانکداری دیجیتال در جهان، گام‌های بلندی برداشته است. بانک کشاورزی علاوه بر تأمین مالی بخش کشاورزی با هدف رونق تولید، اشتغال‌زایی، تأمین امنیت غذایی و توسعه اقتصاد کشاورزی، حامی طرح‌های کشاورزی و صنایع وابسته در ابعاد خرد و کلان در اقصی نقاط کشور بوده است.

یکی از سیاست‌های کلان کشور در سال‌های اخیر افزایش بهره‌وری در بخش کشاورزی برای کاهش مصرف آب در کشور بوده است، زیرا در شرایط کنونی بسیاری از شهرهای کشور با تنش آبی مواجه هستند و برای کنترل ذخایر آب زیرزمینی باید ضریب تولید محصولات کشاورزی نسبت به آب مصرفی بهبود پیدا کند. از این رو بانک کشاورزی در راستای تحقق دو هدف اصلی توسعه پایدار شامل: امنیت غذایی و حفظ منابع پایه، اهتمام ویژه‌ای در پرداخت تسهیلات به فعالان بخش کشاورزی کشور دارد.

شعب بانک کشاورزی در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳ بالغ بر ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی پرداخت کردند که نسبت به مقطع مشابه در سال گذشته ۹ برابر رشد داشته است. پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی در شعب این بانک با هدف ایجاد اشتغال مولد، فقرزدایی و توسعه پایدار، با تأکید بر ایجاد و توسعه مشاغل کوچک در جوامع روستایی و عشایری، مناطق مرزی و استان‌های کم برخوردار و با معرفی نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی صورت می‌گیرد. بانک کشاورزی از ابتدای سال ۱۴۰۳ تا پایان شهریورماه، با پرداخت این میزان تسهیلات قرض‌الحسنه، از ایجاد و توسعه بیش از ۱۰ هزار شغل برای اقشار کم برخوردار جامعه حمایت کرده است.

شایان ذکر است، بانک کشاورزی در مسیر آبادانی و خودکفایی کشور، تأکید زیادی بر توسعه پایدار، بهینه‌سازی مصرف منابع آب، خاک و انرژی، استفاده از روش‌ها و فناوری‌های نوین و دانش بنیان و ارتقای کمی و کیفی تولیدات بخش کشاورزی دارد و در پرداخت تسهیلات حمایتی و مشارکت در احداث و راه‌اندازی واحدهای تولیدی بخش کشاورزی و صنایع وابسته، این اصول را همواره مدنظر قرار می‌دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا